Müşteriye Küfür Eden Tazminatsız İşten Çıkarılabilir

Müşteriye Küfür Eden Tazminatsız İşten Çıkarılabilir

Yargıtay'a taşınan bir davada müşteri ile telefonda küfürleşen bir çağrı merkezi görevlisinin iş akdinin feshedilmesi hukuka uygun bulundu.

Geçerli Fesih Nedeni Kabul Edildi

Bir çağrı merkezinde çalışan işçi telefonda görüştüğü müşteri ile yaşadığı diyalog sonrasında küfür sarf etti. Bunun üzerine işten çıkarılan çalışan konuyu yargıya taşıdı. İlk derece mahkemesi ise iade kararı verirken işveren konuyu Yargıtay'a taşıdı. Yargıtay yaptığı incelemeler neticesinde müşteriye küfür etmenin geçerli fesih nedeni sayılacağına karar verdi. Tüm yargılama giderleri işçinin üzerine yıkıldı. 

Yargıtay tarafından verilen bu kararın kesinleşmedi durumunda emsal durumda olanlar için de uygulanmaya başlayacaktır. Dolayısıyla oldukça önemli bir karar olduğunu ifade etmek gerekir. Kararda ispat yükü ile ilgili de önemli çıkarımlar yapıldı. Buna göre geçerli gezgin ispatı işverene düşmektedir. Ancak bunun dışında bir iddia işçi tarafından ileri sürülürse bu durumda ispat yükü işçide olacaktır. 

Somut olayda da ses kayıtlarından elde edilen dokümanlar delil kabul edilmiş ve durum ispatlanmıştır. Ayrıca davacı işçinin de burada kabulü söz konusudur. İşçinin kendisinin de kabul etmesi nedeniyle ispat daha kolay olmuştur. 

Bu tür davalarda hukuki adımlar oldukça önem arz etmektedir. Zira atlanan bir husus davanın kaybedilmesine neden olabilecek kadar önemli olabilir. Bu nedenle profesyonel hukuk desteği alınması şarttır. Aksi takdirde çeşitli mağduriyetler söz konusu olabilir.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.