Bakan Soylu Acil Çağrı Merkezlerine 1500  Eleman  Alımı Yapacağını Duyurdu

Bakan Soylu Acil Çağrı Merkezlerine 1500 Eleman Alımı Yapacağını Duyurdu

İçişleri Bakanlığı Süleyman Soylu” 112 acil çağrı merkezlerine 1500 eleman alımı gerçekleştireceğiz” Açıklamasını yaptı. Alımı yapılacak 1500 kişinin 800'ü üniversiteleri acil çağrı bölümünü bitiren kişilerden olacağız açıklaması da yapıldı.

Süleyman Soylunun katılmış olduğu 112 acil çağrı merkezi nin Tanıtımında yer alan  Soylu” emniyet Jandarma sağlık orman İtfaiye ve diğer Çağrı kuruluşlarına artık  gelen çağrıların karşılık bulacağını söyledi.

“Hedeflerimiz 81 vilayette 112 numarası adı altında tüm acil çağrıları toplamak” olduğunu açıkladı

“ Bugün 70 vilayetimizin Karabük'te 112 numarası adı altında tüm acil çağrıları için hizmet alıyoruz, hayırlı olsun inşallah. Allah  nasip ederse Haziran sonunda vatandaşımız 112 Çağrı merkezine aradığında tüm acil çağrıları ulaşabileceği  sistem oluşturma  Gayesindeyiz” açıklamaları yapıldı

Çalışma sistemi  hakkında birkaç tüyo veren bakan Soylu “ Önce acil çağrı elemanlarımız bu çağrıları karşılıyor, çağrıyı gönderen ve bir acil durumu olan vatandaşımız telefonundan eğer tespit edilebiliyorsa hem konumu hem de aynı zamanda adı ve soyadı tespit edilip ilgili bölüme hemen aktarılıyor. Burada da saniyelerle yarışan bir sisteme sahip olduğumuzu ifade etmek istiyorum ”Sözlerini kullandı.

“2019 dan bu yana Ee Çağrı sistemimizde yaklaşık 16.000 Çağrı aldık”  cümlelerinde ekleri.
Dünyanın birçok yerinde yerli ve milli Çağrı yazılımıyla ödül alınmasının ayrı bir sevinç  yaşattığını söyleyen Soylu “ Burada bulunan bütün kurumlara çağrıların ne zaman, hangi aralıklarla, nereden geldiği, kazaların oluş yerinin analizi veya ambulansın nereye ne kadar zamanda vardığı, müdahalenin ne zaman olduğu ve orman yangını ise yangın bölgelerinin nereler olduğunu ifade edebilen, analiz yapma kabiliyetine sahip hem ilgili kurumları hem de bizleri tedbir almaya sevk eden akıllı nesil bir çağrımız var.”Açıklamaları yaptı.

“Allah muhafaza bir ilimizde afetle veya siber saldırıyla karşı karşıya kaldık. Burada bu ili yedekleyeceğimiz yeni bir merkez daha oluşturuyoruz. Bu da vatandaşlarımızın 112'ye ulaşmaya çalıştığında onu hemen başka bir merkeze yedekleyebileceğimiz bir sistemi daha oluşturduğumuzu ifade etmek isterim. Tabii bu kadar teknolojinin sakıncaları elbette var.”

“2020 yılında toplam 59 milyon 500 bin gereksiz ve asılsız çağrı aldık. Bunun yanında 'imdat' isteyenlerin çağrısı 29 milyon 800 bin. Buradan vatandaşlarımıza şunu söylemek istiyorum, eğer siz gereksiz ve asılsız çağrı için 112'yi meşgul ederseniz, bu ya bir yangına ya bir sağlık olayına, müdahaleye, bir afet olayına geç kalmamızı, emniyetin, jandarmanın ulaşabileceği bir olaya geç kalmamızı sağlayabilecek en önemli aksaklığı oluşturur. Bu konuda cezai müeyyideler var, bunları artırdık da ama buna nazaran maalesef bazı vilayetlerimizde çok iyi olmamıza rağmen bazı vilayetlerimizde bu anlayışı yakalayamadığımızı bir kez daha söylemek isterim. Burada vatandaşlarımızdan yardım diliyoruz.

1500 Eleman alımı duyurusu

"Kendi imal ettiği arabasıyla buluşabilmek için gün sayan bir Türkiye var. Bir taraftan Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde başlayan uzayla inşallah ülkemizin tanışma halini ortaya koyabilecek çalışmaları başlatan güçlü ve ayakları üzerinde duran bir Türkiye var. Şimdi de kaza yaptığı aracından kendisinin hiçbir müdahalesi olmadan aracın direk112’yi aradığı ve sesi açtığı bir Türkiye'ye doğru hep birlikte adım adım gidiyoruz."

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.