Okullar Matematiği Sevdiremiyor
Dünyada, Yapılandırmacı Eğitim’in öncülerinden Matematikçi Doç. Dr. Zelha Tunç Pekkan Türk öğrencilerin matematik korkusuna eğildi. Çocuklara matematik öğretmek için çocukların zamanı ve enerjisi harcanırken, aileler de maddi kaynaklarını tüketiyor. Okullarda öğretilen matematik çocuklara dersi sevdiremiyor. Bu yüzden veliler ek yollara başvuruyor. Çocuklar test usulünde başarılı olsa da matematik ile barışamıyor.
Matematik öğretilirken formüller ezberletiliyor ancak nasıl uygulanacağını çocuklar bilmiyor. Öğretmenler müfredatı yetiştirme kaygısı ile çocuklara öğretmekte yetersiz kalıyor. Örneğin çocuklara kesirleri öğretmek için 2 hafta süre tanınıyor. Bu süre içinde öğrenemeyen çocuk ise yargılanıyor.
Öğrenci Derse Katılmıyor
Türkiye 37 OECD ülkesi içinde matematik alanında 33’üncü sırada yer alıyor. Çünkü ülkemizde müfredat oldukça yoğun yapılıyor. Çocuklara gerekli olmayan çok şey öğretiliyor. Öğretmen müfredatı yetiştirme kaygısına düşüyor. Çocuklar ise öğretmene yetişemiyor. Daha öğrenemeyen çocuklar üst sınıfa geçiyor. Temeli eksik olduğu için eğitim hayatı sürekli eksik devam ediyor ve bir yerden sonra çöküyor.
Ülkemizde öğrenciler soru sormuyor, merak etmiyor ve derse katılmıyor. Öğretmen hızla anlatırken öğrenci ‘anlamadım ya da neden böyle’ gibi sorularla araya giremiyor. Dersler tartışmalı bir şekilde değil, dayatmalı bir şekilde işleniyor. İşte tüm bu sorunlar öğrencileri matematikten soğutuyor. Matematik yapan öğrenci ezberliyor ve bir süre sonra unutuyor.