Dinamik Fiyatlandırma Seneye Devrede

Dinamik Fiyatlandırma Seneye Devrede

Otoyol ve köprülerde dinamik fiyatlandırma ile araçlar bazı gün ve saatlerde otoyol ve köprülerden daha uygun fiyata geçebilecek.

Önümüzdeki yıl devreye alınması beklenen dinamik fiyatlandırma ile bazı gün ve saatlerde otoyol ve köprü fiyatları daha uygun hale gelecek. 2021 yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’nda yer alan uygulama ile araçlar köprü ve otoyollardan bazı gün ve saatlerde daha uygun fiyatla geçecek. Bu kapsamda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 2021 yılında otoyol ve köprü fiyatlarının anlık değişkenlik gösterdiği dinamik fiyatlandırma ile ilgili çalışma başlatacak.

Çalışma ile ilgili programda “Otoyol ve köprülerde dinamik fiyatlandırma ile talep yönetimi sistemi hayata geçirilmesi amacıyla çalışmalara başlanacak” şeklinde ifade geçerken aynı zamanda “Ulaştırma sisteminin sürdürülebilirliği ve mevcut altyapının verimliliğini teminen talep yönetimi benimsenecek, ulaştırma yatırımları verimlilik odağında rasyonelleştirilecek” şeklinde açıklamada yer aldı. Bu kapsamda verimliliği olmayan veya karlılık getirmeyen projeler sonlandırılacak. Aynı zamanda farklı zamanlarda farklı ücretlendirme ile köprü ve otoyollardan daha uygun fiyata geçmenin önü açılmış oluyor. 

Avrupa’da Bazı Ülkelerde Kullanılıyor

Avrupa’da da bazı ülkelerde kullanılan dinamik fiyatlandırma modeli ile kullanıcıların talebi 7 gün 24 saat sürekli özel yazılımlar ile takip ediliyor. Fiyat stratejisi de bu yazılım ile birlikte talebin yoğunluğuna ya da azlığına göre değişiyor. Hava yolu firmaları da bu yöntem ile fiyatlandırma yapmaktadır. Firmayı zarar sokmadan daha az yoğun zamanlarda daha ucuza kullanım sağlama amacı taşıyan sistem ile birlikte köprü ve otoyollardan da daha uygun fiyata geçilebilecek.

Bunun yanında, ulaştırma alanındaki projeler, ulaştırma alanındaki ihtiyaç, trafik büyüklüğü ve ihale durumu gibi kriterler göz önünde bulundurulacak. Bu kriterler göz önünde bulundurularak öncelik ve verimlilik odağında gözden geçirilerek önceliğini, yapılabilirliğini ve karlılığını kaybetmiş projeler noktalanacak. Böylelikle zarar eden veya edecek tüm projeler sonlandırılacak.

Bu yolla daha uygun ve ucuza köprü ve otoyolların kullanımı amaçlanmaktadır. Daha az yoğunluğun olduğu dönemlerde daha ucuza geçilebilecek. Ayrıca Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı ile önceliğini ve verimliliğini kaybeden projeler ile karlılığı olmayan projeler de sonlandırılacak.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.