E-Ticaret Siteleri 5 Milyar Lira Ciro Yaptı
Dünyada uygulanan kara Cuma indirimleri, ülkemizde de yankı bulmaya başladı. Bu sene yapılan indirim oldukça talep topladı. Mağazalar yüzde 80’e varan indirim vaatleri ile müşteri aradı. İndirimler bir hafta boyunca devam etti ve sınırsızca alışveriş yapıldı. E-ticaret siteleri 5 milyar lira ciro yaptı ve mağazalar da eklenince 6 milyar lira hasılat yapıldı. Alışverişlerde en fazla elektronik, beyaz eşya, mobilya, hazır giyim ve ev eşyası satıldı.
Alışveriş çılgınlığına karşı çıkan bazı sivil toplum kuruluşları aşırı tüketimi eleştirdi. Hatta yeşil Cuma sloganı ile yeni bir şeyler almaktansa takas edilmesini önerdi.
Bu sene efsane cumada satın almalar ikiye katlandı. Dünyada en çok alışveriş yapan ülke Birleşik Arap emirlikleri oldu. Türkiye ise üçüncü sırada yer aldı.
Tüketicilerin yüzde 15’i indirimsiz ürün aldıklarını bilerek aldı. Tüketici belirlediği ürün indirime girmezse, indirime giren ürünleri almaya yöneliyor. Daha ucuza alınabilecek alternatifleri değerlendiriyor. İşte bu durum markalarda kaygıya sebep oluyor. Çünkü uzun vadede marka algısı yıkılabilir.
İnternet siparişleri genellikle 00.00- 01.00 saatleri arasında verildi. En çok alışveriş yapan grup ise 22-34 yaş aralığı oldu. Yüzde 58 oranı ile en çok alışveriş yapan cinsiyet ise kadınlar oldu.