Ramazan’da Çokça Tüketilen Hurmanın Faydaları

Ramazan’da Çokça Tüketilen Hurmanın Faydaları

Ramazan ayında sevilerek tüketilen hurma, lezzetinin yanı sıra sağlık için oldukça faydalıdır.

Faydaları Neler?

Ramazan ayında orucun hurma ile açılması hem bir gelenek hem de sünnettir. Hurmanın karbonhidrat miktarı yüksektir ve meyve şekeri içerir. Yüksek enerji sağlayan hurma ile açılan oruç, tatlı ihtiyacını baskılayacaktır. Böylece iştah bir miktar kapanarak daha az yemek yenilecektir. Düşen kan şekerini de dengeleyecektir. Diyabeti olan kişiler ise hurma yerine zeytinle orucunu açabilecektir.

Hurma lifli bir besin olması ile sindirim sistemine yardımcı olacaktır. Ayrıca potasyum, fosfor, demir, omega 3, magnezyum, kalsiyum, sodyum, demir, çinko, selenyum gibi pek çok mineral bulundurur. B vitaminleri ile A ve C vitaminlerini de içerecektir. Hurma oldukça besleyici ve sağlıklı bir besindir.

Hurmadan en iyi şekilde faydalanmak için günde 2-3 tane yemek gerekir. İftardan sonra canınız tatlı istiyorsa 2-3 hurma ile birkaç tane ceviz ya da badem yemek tatlı ihtiyacınızı bastıracaktır.

Hurmanın faydaları oldukça çoktur. Tokluk hissi verir, bağışıklığı güçlendirir, kabızlığı önler, kalp sağlığını korur. Hurma göz sağlığını korur ve hastalık oluşmasını önler. Hurma enerji verir, sinir sistemini güçlendirir. Kemikleri güçlendirir ve kemik erimesini önler.

Bu kadar çok faydası olan hurma, sadece Ramazan ayında değil her zaman tüketilmelidir. Günde 2-3 hurma tüketmek oldukça sağlıklıdır. Yaş hurma kurusuna göre daha yüksek besin değeri içerir.

Kaynak:Haber Kaynağı

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.